loading...
لباسشویی درب فضایی
نویسنده بازدید : 173 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

لباسشویی درب فضایی و نکات نگهداری از آن:

مدت زیادی از خرید ماشین لباسشویی جدید نمی‌گذرد، که متوجه مشکلی در کارکرد آن می‌شوید. اکنون که باید وقت و  هزینه زیادی برای تعمیر آن بگزارید، تا بتوانید مجدد از دستگاه استفاده کنید. اگر برای شما نیز سوال شده است که چگونه عمر ماشین لباسشویی خویش را بالا ببریم لغایت سال‌ها بدون نیاز به تعمیر از دستگاه استفاده کنیم، باید نکات نگهداری از ماشین لباسشویی را بدانید!

 

آنچه در این نوشتار در باره حفاظت از ماشین لباسشویی درب فضایی خواهید خواند:

 

راهنمای بهره‌گیری صحیح از ماشین لباسشویی

نگهداری از ماشین لباسشویی درب از بالا

نگهداری از ماشین لباسشویی درب از جلو

راهنمای نگهداری و بهره‌گیری صحیح از ماشین لباسشویی

قبل از هرکاری بهتر است، برای نگهداری درست از ماشین لباسشویی، به دفترچه‌ی راهنمای تو بسته‌بندی مراجعه و تمامی نکات را بخوانید. زیرا توجه به این نکات ،موجب عملکرد صحیح دستگاه می‌شود. دفترچه را در مکانی ویژه قرار داده الی آن را گم نکنید، زیرا پیدا کردن دفترچه راهنمای مدل خاص ماشین لباسشویی درب فضایی در اینترنت بسیار سخت خواهد بود. به یاد داشته باشید که در اثناء نما شدن ارور‌ها و دشواری ها مختلف این راهنما به کمک شما خواهد آمد.

 

جسم وزین روی لباسشویی بازداشته است

از گذاشتن کالبد ها سنگین، لوازم دکوری و یا نشستن روی ماشین لباسشویی پرهیز کنید، با اینکار خفگی بسیاری بر قطعات درونی دستگاه می‌آورید.

 

نحوه بسط دادن درب دستگاه

درب دستگاه را به آرامی باز و بسته کنید، محکم کوبیدن درب، باعث ویرانی میکروسوئیچ خواهد شد. با خرابی این قطعه، درب دیگر درست بسته نشده و چرخه شستشو پیش درآمد نخواهد شد. به عبارتی دیگر، اگر بعد از فشردن دکمه start می‌بینید که دستگاه پیشه نکرده و لباس‌ها شسته نمی‌شوند باید بدانید میکروسوئیچ خراب شده است.

 

ظرفیت مناسب دستگاه

تحت هیچ شرایطی اغلب از حجم ماشین درون آن را پر نکنید. دستگاه برای چرخش و شستشوی لباس‌ها دربایستن به محیط‌ دارد. پیمان دادن پوشاک بیش‌ از ظرفیت مجاز تو ماشین لباسشویی، خفقان زیادی به موتور وارد کرده و به بازبینی آن را دچار نابسامانی می‌کند. ریختن پوشاک کمتر از ظرفیت مشخص نیز باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

 

در صورت هستی جامه درون ماشین، باید زمانی که از گوشه روبرو درون مخرن ماشین را نگاه می‌کنید، فضای بالای انبار- انباشتگاه کمی خالی باشد.

 

تفکیک لباس ها در لباسشویی درب فضایی

قبل از هر چیزی لباس‌ها را براساس رنگ، جنس و نوع شست‌وشو جداسازی کنید الی رنگ آن‌ها باهم ترکیب نشود. در دفترچه راهنمای ماشین، تمامی این اطلاعات به طور کامل بیان شده است.

 

بهتر است لباس‌های کودکان را جداگانه و بعد از ضدعفونی کردن اندوختگاه بشویید.

 

تنظیم درجه مناسب دستگاه

با پروا به کثیفی لباس‌ها، درجه‌ پسندیده برای شست‌وشو را گزینش کرده و در هنگام شستن هر لباسی به تگ چسبیده روی آن دقت کنید الی بر اساس دستورکار صحیح شسته شوند.

 

استفاده‌ی همیشگی از آب با دمای بالا، گزند جدی به انبار- انباشتگاه و لاستیک‌های دور تا بعید درپوش وارد می‌کند.

 

خشک کردن دستگاه

بعد از هر بار شستشو و خالی کردن لباس‌ها، باید درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید. این فرآیند علاوه بر اینکه مایه می‌شود دیگ خشک شده و زنگ نزند، از رشد باکتری و کپک نیز در تو دستگاه ممانعت خواهد کرد. زیرا محیط نمور و خیس دیگ، فضا بسیار مناسبی برای رشد کپک خواهد بود. به یاد داشته باشید، باید لاستیک دور درب دستگاه را نیز، با یک پارچه تمیز خشک کنید تا از پوسیدگی آن ممانعت کنید.

 

تمیز کردن دستگاه

تمیز کردن پالایه ماشین لباسشویی را از یاد نبرید، این قطعه وظیفه دارد لوازمی که در پوشاک به جا مانده‌اند را گرفته و از ورود آن به پمپ بازدارندگی کند. اگر مدت زیادی است که قطعه را تمیز نکرده‌اید، فیلتر پر از سکه، دکمه و کرک و پرز خواهد بود، بعد حداقل سالی یکبار این تکه را تمیز کنید.

 

تمیز کردن محفظه جاپودری را در برنامه خویش بگزارید. اگر این تکه را به هنگام تمیز نکنید، با سخت بهره‌گیری نشدن نرم کننده در جاپودری مواجه خواهید شد، که از مشکلات رایج ماشین لباسشویی است.

 

جدا از تمیز کردن قطعات مختلف دستگاه که به آن‌ها اشاره شد، باید تمیز و گندزدایی ماشین لباسشویی را در برنامه خود بگذارید. بیشتر کسان به دلیل اینکه لباسشویی خویش پروسه تمیز کردن را اتمام می‌دهد، اهمیتی به پاکیزگی دستگاه نمی‌دهند. در حالیکه دیگ ماشین فضا بسیار مناسبی، برای رشد و گردهمایی باکتری و کپک‌ها است. برای اتمام این فرایند از منزه کننده‌های طبیعی، مشابه جوش شیرین و سرکه کمک بگیرید.

 

توجه به صدای دستگاه

اگر دانستن می‌کنید، ماشین لباسشویی در حین پیشه سروصدا و لرزش زیادی دارد دستگاه تراز نیست. تراز نبودن ماشین لباسشویی می‌تواند، مایه دشواری ها کثرت برای قطعات شود.

 

اگر مراحل بیان شده در این مطلب را به خوبی رعایت کنید، مطمئن باشید که ماشین لباسشویی گران بها شما تا سال ها، بدون مشکل خاصی برای شما کار خواهد کرد.

 

فراموش نکنید که بهترین راه، برای حفاظت از ماشین لباسشویی و افزایش عمر مفید آن سرویس دوره‌ای دستگاه است. با سرویس دوره‌ای، ایرادات کوچک که در آینده به مشکلاتی بزرگ تبدیل خواهند شد برطرف می‌شوند. بنابراین بهتر است، علاوه بر رعایت همگی موارد سرویس دوره‌ای را نیز در برنامه خویش بگذارید.

 

از پیمان دادن اجسام سنگین و دکوری و یا نشستن روی ماشین لباسشویی امتناع کنید

نگهداری از ماشین لباسشویی درب از بالا

شاید در نظر خیلی‌ها، تمیز کردن ماشین درب از بالا کمی عجیب به نظر برسد. اکثر افراد گمان می‌کنند که، چون ماشین لباسشویی خود فرآیند شستشو را سپریدن می‌دهد بعد سایر نیازی به تمیز کاری نخواهد داشت.

 

شاید فکر کنید که این ماشین‌ها در هنگام شستشوی لباس‌ها خویش را تمیز کرده و بعد متعلق به هم به دلیل ورود هوا به داخل ماشین، به سرعت خشک شده و باکتری و قارچ ها در درون آن رشد نمی‌کنند. اما در واقع، شما برای حفاظت از این نوع ماشین‌ها هم باید نکات خاصی را رعایت کنید.

 

در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی درب از بالای جدید به خصوص در باره ماشین‌های high-efficiency سبد داخل ماشین در طی بسیاری از سیکل‌های شستشو با آب پر نمی‌شود، یعنی برخی مناطق سبد ماشین به ندرت به ذیل آب فرو می‌روند.

 

همچنین، بین یک پیرامون بهداشتی با محیطی که تنها نما آن تمیز است، تفاوت زیادی هستی دارد. آلرژن ها (موادی که مایه بروز حساسیت می‌شوند) و باکتری‌ها می‌توانند حتی در محیط هایی که فکرشان را نمی‌کنید رشد کنند. برای بهترین نتیجه، ماشین لباسشویی (درب از بالا) خویش را باید ماهانه بین ۱ تا ۳ بار تمیز کنید.

 

سبد درون ماشین لباسشویی درب از بالا، فضا بسیار مناسبی برای تجمع باکتری‌ها است

۵ نکته مهم که باید در نگهداری ماشین لباسشویی درب از بالا دقت کنید:

بیشتر ماشین های لباسشویی درب از بالای معاصر دارای یک سیکل sanitize (سیکلی برای تمیز کردن ماشین از گونه ها باکتری ها، قارچ ها و سایر آلودگی ها) هستند. این ماشین ها به دو تقسیم بخش می‌شوند:

 

۱- اگر ماشین شما دارای هیتر آنبرد (Onboard) است

می‌تواند خویش را با تولید گرمای زیاد، بدون بیچارگی به وایتکس و هیچ گونه ماده‌ شیمیایی دیگری sanitize کند. در غیر این صورت برای سپریدن سیکل sanitize باید از مواد منزه کننده و سفید کننده‌ی خاصی کمک بگیرید. از راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی خویش کاربرد کنید تا روش به کارگیری سیکل sanitize ویژه ماشین خود را فرا بگیرید.

 

۲- اگر ماشین لباسشویی شما دارای سیکل Sanitize نیست

شما باید این سیکل را با بالاترین درجه گرما آبی که ماشین شما متعلق به استفاده می‌کند و بالاترین باری که می‌توانید در آن پیمان دهید همانند سازی کنید. وقتی ماشین را پر از آب کردید، یک لیتر سرکه سفید و ۱۲۰ گرم جوش شیرین را به آن اضافه کنید.

 

البته به جای یک لیتر سرکه سفید می‌توانید از ۲ فنجان آب لیمو هم استفاده کنید. این محلول علاوه بر زدودن جرم‌های موجود، رسوبات آب و بوی بد ماشین لباسشویی را هم از بین می‌برد. ماشین را صریح کرده و بعد از این که دستگاه کمی چرخید و جوش شیرین را به احسان در خویش حل کرد، آن را متوقف کنید و بگذارید محلول به مدت نیم ساعت تو ماشین باقی بماند.

 

سپس ماشین را ریستارت کرده و پروانه دهید الی سیکل خود را به سرانجام برساند. وانگهی پس از هربار استفاده از ماشین، بهتر است الی سطوح درونی آن را با محلول آب گرم و سرکه سفید تمیز کنید.

 

۳- اگر لباسشویی دارای دیسپنسر نرم کننده، پودر لباسشویی یا مایع سفیدکننده است

می‌توانند به محلی برای تجمع چرک و کثیفی تبدیل شوند. با استفاده از یک قطعه پارچه و آب داغ این مناطق را تمیز کنید.

 

با یک گوش منزه کن یا یک مسواک کهنه و بی مصرف هم می‌توانید گوشه های دور از دسترس را منزه کنید.

 

۴-  از مواد شوینده‌ پسندیده ماشین خود استفاده کنید

۵- اگر بر روی سبد ماشین لباسشویی شما لکه یا تغییر رنگ مشاهده می‌شود

محلول سرکه و جوش شیرین برای منزه کردن آن کافی نخواهد بود. در این صورت مراحل باره ۲ را اتمام دهید، اما به محلول خویش یک لیتر سفیدکننده‌ی کلرین هم بیفزایید. دقت کنید که در چرخه‌ی تمیزکاری درون ماشین نباید هیچ لباسی درون دستگاه بریزید.

 

پیشنهاد مطالعه

چرا دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ نمی‌چرخد؟

برای حفاظت از ماشین لباسشویی درب از جلو، کافیست زمانی را برای تمیز کردن آن گزین کردن دهید

نگهداری از ماشین لباسشویی درب از جلو

نگهداری از ماشین لباسشویی قرار نیست که هزینه‌بر و دشوار باشد، بلکه چندین تغییر کوچک در عادات شستشوی شما می‌تواند مایه افزایش چشمگیر عمر دستگاهتان شود. در ادامه با ارائه چندین طریق مختلف برای نگهداری از ماشین لباسشویی درب از جلو به اتفاق شما هستیم:

 

استفاده از مواد شوینده مناسب

همیشه از مواد شوینده ساخته شده برای ماشین‌هایی با تاثیر بالا (high-efficiency machines) بهره‌گیری کنید. زیرا مواد شوینده عادی مایه تولید کف بیشتری می‌شوند و در طول زمان می‌توانند یک لایه روی درام و شیلنگ دستگاه برپایی کنند که تبدیل به محیطی برای پرورش قارچ ها می‌شود. این لایه حتی می‌تواند به سرنوشت های مکانیکی و الکتریکی یک ماشین لباسشویی درب از جلو هم گزند برساند.

 

برای شناخت بهتر ماده شوینده، می‌توانید لیبل روی بسته بندی آن را به دقت بخوانید. بعضی از این مواد شوینده با اینکه حائز برچسب “HE compatible” (سازگار با ماشین های با بازدهی بالا) هستند، ولی همچنان کف زیادی را فرآوری می‌کنند. ماشین‌های درب از جلوی با بازدهی بالا از مقدار بسیار کمی آب کاربرد می‌کنند، در نتیجه فرآوری کف بسیار بسیار برای آن ها اصلا مفید نیست. در بدترین حالت، به کارگیری مونث شوینده نامناسب می‌تواند باعث از دست رفتن گارانتی دستگاه شما هم بشود.

 

استفاده از مواد شوینده بی کیفیت، ارزان با برند‌های ناشناخته چه بسا در نخست در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کند، اما در نهایت مایه خرابی دستگاه شما خواهد شد. به میزان لازم و بر حسب ظرفیت، درون دستگاه مواد شوینده بریزید. بسیار ریختن مواد شوینده، کمکی بر شستشوی بهتر لباس نخواهد کرد.

 

نرم کننده و سفید کننده به مقدار لازم

از ریختن نرم کننده زیاد، داخل دستگاه خودداری کنید. یک قاشق غذاخوری از این نرم کننده ها برای شستشوی یک سیکل کامل پوشاک کافی است بعد به اندازه مصرف کنید الی به دستگاه آسیبی وارد نشود.

 

سفید کننده‌ها نیز، از همین قانون اطاعت می‌کنند. برای سفید کننده‌هایی با درصد غلظت بالا از یک قاشق غذاخوری و برای سفید کننده‌های معمولی از دو قاشق غذاخوری استفاده کنید.

 

یادتان باشد که ماشین های با تاثیر بالا (HE) از مقدار آب زیاد کمی استفاده می‌کنند، فلذا به شوینده زیادی هم بیچارگی ندارند.

 

با استفاده از مواد طبیعی منزه کننده به راحتی می‌توانید رسوبات، بوی بد و جرم تو ماشین لباسشویی را از بین ببرید

خشک کردن قطعات درونی دستگاه

لباس‌‎های شسته شده را پس از سرانجام سیکل شستشو، به سرعت از ماشین بیرون کنید. باقی قراردادن یا لباس‌های خیس داخل ماشین، اشتباه بزرگی است. شما با این کار محیطی ایده آل برای رشد کپک و بوی ناشی از آن را فراهم خواهید کرد.

 

وقتی ماشین شما خاموش است و متعلق به استفاده نمی کنید، درب آن را نیمه مفتوح بگذارید. با اینکار هوا تو ماشین جریان خواهد داشت و از رشد کپک و زنگ زدگی جلوگیری خواهد کرد.

 

بعد از فرایند شستشو، واشر پلاستیکی درب ماشین پر از آب ناپاک خواهد شد. بعد از خالی کردن لباس‌ها، این سرنوشت را با یک پارچه تمیز با دقت خشک کرده و تمام نم آن را بگیرید. اگر این کار را انجام ندهید، واشر لاستیکی پوسیده و پر از کپک خواهد شد.

 

بهتر است را وقت یکبار با به کارگیری محلول پنجاه درصد آب و سرکه، واشر لاستیکی را پاک کنید. مناطقی که دسترسی به آن ها سخت است را، با به کارگیری یک گوش پاک کن آغشته به سرکه تمیز کنید. از کشیدن الکل و مواد صنعتی به درون و خارج ماشین لباسشویی به شدت امتناع کنید.

 

رعایت نکات ایمنی و بهداشتی

کودکان یا حیوانات خانگی نباید به تو سبد شستشوی ماشین لباسشویی شما بروند، جانب احتیاط را رعایت کنید.

 

هر نوع شی اضافی، از قطعه های پارچه گرفته تا موی آدمیزاد را از داخل ماشین پاک کنید. زیرا همین کالبد ها کوچک محل زیاد مناسبی برای رشد قارچ ها را فراهم می‌سازند. تو درام ماشین لباسشویی را هم با به کارگیری همین محلول به نکوداشتن تمیز کنید.

 

تمیز کردن ماشین لباسشویی

اشاره کردیم که، ماشین لباسشویی محیط‌ زیاد مناسبی برای رشد میکروب و قارچ‌ها است. بعد کمینه سالی یکبار را، به تمیز کردن ماشین لباسشویی برگزیدن دهید، بهتر است با مواد شوینده طبیعی این فرآیند را سپریدن دهید تا دستگاه به طور کامل جرم گیری شود. اگر علاقه‌ای به به کارگیری مواد طبیعی منزه کننده ندارید، ماشین را در چرخه داغ‌ترین حالت گذاشته و با کمی مواد شوینده آن را تمیز کنید. پروا داشته باشید که، در این حالت دستگاه باید خالی و بدون جامه باشد. اگر ماشین لباسشویی شما حائز سیکل self-cleaning می‌باشد، با به کارگیری راهنمای به کارگیری ماشین لباسشویی خود، نحوه پرکار کردن این سیکل را فرا بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 106
  • بازدید سال : 708
  • بازدید کلی : 3,549